Site icon laOradea.ro

30 Septembrie – Termen scadent pentru depunerea chestionarelor cu instalatiile cladirilor: apa,canal,incalzire si electricitate

Primăria invită cetățenii să verifice dacă clădirea/clădirile pe care le au în proprietate se află pe lista clădirilor care nu dețin toate cele 4 categorii de instalații prevăzute de Codul Fiscal (fișierul atașat).

În cursul lunilor iunie-iulie din acest an, proprietarii clădirilor menționate au fost notificați în vederea completării unui chestionar pentru inventarierea instalațiilor aferente clădirilor.

Primăria Oradea roagă cetățenii ca în cazul în care regăsesc clădirea aflată în proprietate pe listă, dar nu au primit prin corespondență Notificarea Primăriei, să descarce și să completeze chestionarul din fișierul atașat mai jos.

Chestionarul are rolul de a stabili încadrarea clădirii în categoria clădire cu instalații, respectiv clădire fără instalații.

Potrivit Codului Fiscal, o clădire este considerată clădire cu instalații dacă este dotată, cumulativ, cu cele 4 instalații: de apă, de canalizare, de energie electrică și de încălzire.

Pe de altă parte, sunt considerate clădiri fără instalații și au impozitare diferită, clădirile cărora le lipsește una sau mai multe dintre instalaţiile menționate anterior.

Până la 30 septembrie 2019, proprietarii clădirilor au obligația completării și trimiteri chestionarul către Primărie, prin una dintre următoarele modalități:

        – scanat/fotografiat pe adresa de email primarie@oradea.ro sau

        – prin depunerea la Primărie – Sala Ghișeelor, sau

        – prin poștă pe adresa Primăria Municipiului Oradea, Piața Unirii nr. 1.

Facem precizarea că după 30 septembrie 2019, Primăria Oradea va proceda la verificarea tuturor clădirilor fără instalații, pentru care nu a fost transmis chestionarul completat.

Atragem atenția proprietarilor care completează chestionarul că datele trebuie să reflecte situația reală a imobilului, iar informațiile eronate/neconforme constituie, potrivit legii, fals în declarații dat în fata autorităților și se sancționează în consecință.

Demersul Primăriei este de a actualiza informațiile fiscale și de a asigura echitate în impozitarea clădirilor similare.

Potrivit Codului Fiscal, modificările aduse clădirilor (exemplu: introducerea rețelelor/instalațiilor), poate conduce modificarea impozitului aferent acesteia, iar proprietarul este obligat să depună o declarație fiscală în termen de 30 de zile de la data apariției modificării. La o constatare ulterioară a modificărilor, impozitul pe clădire se va recalcula, adăugându-se și majorări de întârziere.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Exit mobile version