Site icon laOradea.ro

Se finalizeaza traseul centurii ocolitoare Oradea Osorhei

În prezent se lucrează la Studiul de Fezabilitate pentru realizarea „Centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei”, lansarea procedurii fiind aprobată în cadrul Consiliului Director al Zonei Metropolitane din luna ianuarie anul acesta.

Această centură ocolitoare va începe din sensul giratoriu existent al Centurii Oradea, respectiv intersecția cu localitățile Cheriu și Felcheriu, va avea o lungime totală de 5.837 metri și se va racorda la drumul național DN1(E60) la intrarea în localitatea Oșorhei, sensul de mers Cluj-Napoca – Oradea (girația existentă către localitatea Fughiu).

Am purtat astăzi discuții cu reprezentanții comunei Oșorhei și proiectanții de specialitate contractați și am stabilit  traseul centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei. Această investiție va avea o lungime de aprox. 5,8 km. Până la jumătatea lunii septembrie dorim să aprobăm studiul de fezabilitate, vom identifica sursa de finanțare iar anul viitor vom începe lucrările. Bugetul investiției propuse este de aproximativ 8 milioane de euro iar termenul de proiectare și execuție este de 18 luni„, a declarat primarul Ilie Bolojan.

Investiția propusă are un impact deosebit pentru dezvoltarea comunei Oșorhei, pentru fluidizarea traficului din comună și realizarea accesului rutier la viitorul Parc Industrial al comunei noastre„, declară domnul Gligor Ioan, viceprimar al comunei Oșorhei.

Acest proiect este unul important deoarece legătura rutieră prin DN1 dintre Municipiul Oradea și comuna Oșorhei reprezintă cea mai aglomerată rețea de conectivitate rutieră, generând blocaje de trafic la intrarea și ieșirea din municipiul Oradea. Având în vedere faptul că finalizarea drumului de legătură dintre Cartierul Podgoria și satul Fughiu va prelua doar o parte din traficul ușor de pe relația Oșorhei-Oradea, cu legătură la DN 19 prin drumul expres, apare necesitatea realizării unei variante de traversare a localității Oșorhei și pentru traficul greu.

Invităm pe cei care sunt interesați și care au observații/propuneri legate de această investiție, să le transmită în scris pe adresa de e-mail: consultarezmo@oradea.ro până la data de 17 iulie inclusiv.

CENTURA OCOLITOARE ORADEA/OȘORHEI  – DETALII TEHNICE –

Pe traseul centurii Oradea-Oșorhei se vor amenaja 4 sensuri giratorii la următoarele poziții km:

1.    km 0+160.00 – Intersecția centurii cu drumul comunal DC54, care face legătura cu localitățile Cheriu și Felcheriu;

2.    km 3+550.00 – Intersecția centurii cu drumul județean DJ767E;

3.    km 4+820.00 – Sens giratoriu aferent unei zone industriale viitoare;

4.    Km 5+837.00 – Racordul centurii cu drumul național DN1 (E60);

1.    Pasaj peste râul Bonar – km 1+350.00;

2.    Supratraversare peste râul Tăşad – km 3+200.00;

3.    Pasaj peste Magistrala CF300 – 4+850.00;

PROFIL LONGITUDINAL

Traseul a fost ales astfel încât linia roșie proiectată să asigure o înălțime a rambleului de aproximativ 1.5m, excepție făcând rampele de acces pentru pasajele proiectate.

Declivitatea a fost proiectată conform normativelor în vigoare, astfel încât să fie asigurată panta minimă longitudinală pentru scurgerea apelor.

PROFIL TRANSVERSAL

Profilul transversal a fost stabilit conform temei de proiectare, astfel încât să fie în concordanță cu fluxul de trafic de perspectivă, în condiții de maximă siguranță.

Platforma centurii se defineşte astfel :

–          Parte carosabilă : 2×3.50m

–          Benzi de încadrare : 2×0.75m

–          Acostamente consolidate : 2×1.00m

Scurgerea apelor va fi asigurată prin rigole de acostament având lățimea de 50cm, care vor colecta apele pluviale de pe partea carosabilă și le vor transmite către șanțurile de la picior taluz prin casiuri prefabricate.

Siguranța circulației va fi asigurată prin montarea parapeților de siguranță conform normativelor de proiectare în vigoare și de-asemenea principalele intersecții se vor executa având iluminat pentru sporirea vizibilității pe timp de noapte.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Exit mobile version