APTOR lanseaza primul proiect de festival International de muzica din Oradea – un city break festival

Divertisment

Directorul Asociației pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (APTOR), dl Mihai Jurca a susținut azi, 2 martie, o conferință de presă privind calendarul de evenimente din acest an și demararea primului proiect de festival internațional din Oradea, care se va desfășura în Cetatea Oradea.

Așa cum se știe, începând cu anul 2015 Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune a fost structura responsabilă cu implementarea calendarului de evenimente din Oradea.

Calendarul de evenimente – una din cele mai eficiente forme de promovare a destinației

Mihai Jurca a explicat modul în care a fost gândit calendarul de evenimente: „Acesta a fost gândit, astfel încât pe perioadele cu cei mai mulți turiști, respectiv din aprilie până în octombrie și apoi în decembrie să avem minim două-trei evenimente în fiecare sfârșit de săptămână, în care sărbătorim specificul local. Calendarul de evenimente este în același timp și una din cele mai eficiente forme de promovare a destinației, multe din evenimente putând deveni în sine motive de vizitare ale orașului Oradea. Cele mai bune exemple în acest sens sunt European Music Open, Festivalul Medieval sau Târgul de Crăciun Oradea.”

Primul proiect de festival internațional din Oradea – un City Break Festival

Pornind de la aceleași principii și valori, anul acesta va fi lansat primul proiect de festival internațional din Oradea. Acesta va fi organizat în Cetatea Oradea undeva la finalul lunii august – începutul lunii septembrie.

„Poziționarea acestui festival a fost gândită de la început nu ca și un concurent pentru festivalurile mari organizate deja la Cluj-Napoca sau București, ci ca un eveniment care să răspundă unui public în categoria de vârstă 20-40, activ, dinamic și iubitor de muzică live. Astfel, festivalul de la Oradea nu este doar un festival de muzică, ci un City Break Festival, care va promova și vinde nu doar un bilet de festival ci și un oraș cu adevărat turistic”, a explicat Mihai Jurca.

Festivalul va realiza un parteneriat cu unul din primii 3 tour operatori din România pentru a promova și vinde abonamente de festival în care au incluse servicii conexe experienței de festival (transport, cazare, tururi ghidate, acces la obiective turistice, transfer local, transport local etc.). „The city break festival” este conceptul care stă la baza acestui demers cultural în Oradea.

Conceptul de city break festival

Organizarea primului festival internațional de muzică din Oradea își propune să promoveze conceptul de city break festival, axat nu doar pe o experiență festivalieră ci și o experiență de vacanță, de city break, un eveniment atractiv, care să atragă turiști.

Festivalul își mai propune să promoveze printr-o campanie națională și internațională Oradea și în special Cetatea Oradea; să atragă în Oradea un număr cât mai mare din segmentul de public tânăr activ, să fie primul festival de zi din România, prietenos cu orașul și vecinii, al cărui program se va termina la ora 24:00; să consolideze investițiile realizate în reabilitarea Cetății Oradea prin valorificarea acesteia într-un context muzical internațional.

Timp de 3 zile Cetatea din Oradea va deveni comoara nedescoperită a muzicii bune și a entertaimentului din România.

Muzică din toate colțurile lumii – indie pop, jazz și muzică electronică vor fi prezentate pe 3 scene de festival

Va fi un festival relaxant și bogat în experiențe pe care le caută publicul activ de azi, cu muzică din toate colțurile lumii, indie pop, jazz și muzică modernă (electronică), prezentă pe 3 scene de festival.

Programul festivalului va oferi activități și experiențe pe tot parcursul zilei, iar experiența muzicală va debuta după ora 14:00 la scena dedicată muzicii moderne (electronică).

Începând cu ora 16:00 se va deschide și scena dedicată muzicii din toate colțurile lumii (World Stage)- amplasată în noul teatru de vară din bastionul Bethlen, iar începând cu ora 17:00 se va deschide scena principală, care va fi amplasată în curtea interioară.

„La prima ediție ne propunem să atragem peste 5000 de participanți din care peste 65% să fie în categoria de vârstă 24-45 ani din Oradea, Cluj-Napoca, Timișoara, Arad, Debrecen, Budapesta, Satu-Mare, Zalău, București, Sibiu, Brașov, utilizatori activi ai canelelor de social media, persoane cu venituri medii și peste”, a precizat Mihai Jurca.

Bugetul evenimentului va fi de aproximativ 1 milion de euro din care APTOR va aloca 2.090.000 lei (435.000 euro), buget pentru contractarea artiștilor de pe cele 3 scene și toate cheltuielile aferente acestora (cazare, transport, masă, etc.). Diferența de buget va fi atrasă din sponsorizări, parteneriate și vânzarea de bilete sau activitatea economică din festival.

APTOR își dorește ca cea mai mare parte a activității economice din festival (food și băuturi) să fie derulată cu parteneri locali, în situația în care aceștia respectă nivelul de calitate și prezentare impus de standardele celorlalte evenimente de acest fel din România.

În ceea ce privește bugetul APTOR pe anul 2020, acesta se ridică la 9.799.820 lei, iar printre principalele evenimente organizate sau sprijinite de APTOR anul acesta amintim Târgul de Paști, European Music Open, Zilele Sfântului Ladislau, Festivalul Medieval al Cetății, Zilele Culturii Maghiare, Carnavalul Florilor, TIFF Oradea, Oradea FestiFall (Toamna Orădeană), Târgul de Crăciun.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns Anulează răspunsul